ŠTĚCHOVICKÝ POKLAD-střelnice

Posted: 14.4.2013 in Štěchovický poklad - 2 část

K čemu asi sloužila ?

Cestou z Hradištka do Pikovic byla během druhé světové války postavena Pražskou firmou stavba, jež se uvádí, jako střelnice. Vzhledem k okolnostem projektu vznáším pochyby o účelu této stavby. Jelikož je to pouze můj názor, budu se snažit uvést pár podle mě důležitých detailů:

137DSCN8503

DSCN8506IMG00127-20110604-0849

Konstrukce je provedena z železobetonu a doplněno kameny z blízkého lomu.

DSCN5407

Celá střelnice byla dokonale odvodněna a to ze zadní části a po obou stranách a svedena do nedaleké strže.Přibližně 50 metrů od stavby byla  přibližně 23 metrů hluboká studna vytvořená ze skruží.

    DSCN7260             https://i0.wp.com/www.jipin.eu/wp-content/uploads/2007/06/dscf2984.jpg

  IMG00125-20110604-0842

Prostor byl upraven a upraven do původního tvaru náspu.

Střelnice

GPS: 49° 52.122N, 14° 26.233E

Jedna z možností ?

https://i0.wp.com/www.jipin.eu/wp-content/uploads/2012/06/n%C3%A1kres-st%C5%99elnice-Hrad-kopie.jpg

Převzato z : JIPINŮV BLOG

IMG00149

Tato možnost byla zcela vyloučena ,v prostoru střelnice a v okolí bylo provedeno mnoho vrtů .Všechny vrty (2009-2011) byly znovu pečlivě zamaskovány a vrtací práce ukončeny v roce 2011.Od té doby se žádné vrtací práce v tak velkém rozsahu nekonaly.

Komentáře
  1. Katka píše:

    Dobry den, do Pikovic jsme do nedavna jezdily na chalupu….Znam to tam jak sve boty 🙂 Deda mi vzdy vypravel ze na strelnici Nemci strilely vezne apod… a ze ta jama co byla hned za ni (nevim jak ted byla jsem tam cca pred 6 lety naposled) slouzila jako hromadny hrob…
    Jako deti jsme tam chodily sbirat patrony 😀 a take si pamatuji ze moje mama tam nerada chodila mela z toho mista divny pocit…Mela jsem to tam rada,Pikovice byli muj druhy domov… cela ta historie toho mista je zacarovana….Mate uzasne webovky jsem rada ze jsem na ne narazila 🙂 Dekuji vam

    • dunivec píše:

      Děkuji za pochvalu a i pro mě je jakákoliv informace cenná. Já jsem měl chatu cca 300m od střelnice. A navíc jsem pracoval v tiskárně na Hradištku. Momentálně dávám dohromady další informace a tak vyjde další pokračování. Přeji pěkný den.

Napsat komentář